Voor- en naschoolse opvang

De voor- en naschoolse opvang wordt verzorgd door de ‘Landelijke Kinderopvang’.
De buitenschoolse opvang wordt verzorgd door de ‘Wolk’.

Ferm Kinderopvang

De voor- en naschoolse opvang gebeurt op onze school door FERM kinderopvang. Dat wil zeggen dat deze instantie zorgt voor de organisatie ervan en verantwoordelijk is voor de opvang van de kinderen. De school stelt enkel de infrastructuur ter beschikking voor deze opvang.

Kleuters worden opgevangen in de bambinozaal van de Kleuterschool.
Lagere school kinderen worden opgevangen in de speelzaal van de lagere school.

De Wolk

Buitenschoolse opvang
De buitenschoolse opvang De WOLK is een afdeling van de vzw Kinderopvang Wijnegem.

‘DE WOLK’ staat voor Wijnegemse Opvang voor Lagere schoolkinderen en Kleuters.

Kleuters en lagere schoolkinderen die aan bepaalde toegangsvoorwaarden voldoen kunnen in de opvang terecht voor en na schooltijd, op pedagogische studiedagen en vakantiedagen.

Ferm Kinderopvang

Contact:
Ann Van Herck
telefoon: 03 354 20 13
gsm voorbewaking kleuters en lagere school en nabewaking kleuterschool : 0476 86 93 86
​gms nabewaking lagere school : 0476 86 93 87

De Wolk

Opvangmomenten en locaties:
Opvang wordt voorzien tussen 7u en 18u30 in de Kosterijstraat 3 te Wijnegem.

Op woensdagnamiddag is er ook opvang door onze dienst voor de Vrije Basisoefenschool.
De lagere schoolkinderen kunnen dan tot 15u45 terecht in de chirolokalen, nadien in De WOLK.
Kleuters van de Vrije Basisoefenschool gaan al van ’s middags naar De WOLK.

Tijdens schoolvakanties (behalve kerstvakantie) is er ook opvang in het Lazaret, in de tuin van t Gasthuis, Turnhoutsebaan 199.

Voor de start van de opvang:
Volgende documenten moeten aan de dienst bezorgd worden:

• inlichtingenformulier
  • overeenkomst
  • domiciliëringsmandaat voor wie de betalingen rechtstreeks via de bank wil

Op schooldagen:
Wanneer de basisdocumenten in orde zijn, kan uw kind op schooldagen gebruik maken van de opvang op momenten dat u het nodig heeft, zonder de dienst vooraf te verwittigen.
Is uw kind ’s avonds nog op school, dan gaat het mee naar de opvang.

Inschrijven voor pedagogische studiedagen:
Voor opvang tijdens een schoolvrije dag reserveert u online.
U kan vanaf een bepaalde dag reserveren, dit wordt u via mail meegedeeld als uw basisdocumenten in orde zijn.

Inschrijven voor vakantiedagen:
Er kan maar vakantie per vakantie opvang online gereserveerd worden.
Er wordt voorrang gegeven aan inwoners van Wijnegem.
De startdatum van de online reservaties wordt via mail meegedeeld aan ouders wiens basisdossier in orde is. Goedgekeurde opvang kan niet kosteloos geannuleerd worden, u betaalt wat u reserveerde. Alleen bij zieke en technische werkloosheid van ouders worden geen kosten gerekend op voorwaarde dat u de dienst ten laatste ’s morgens verwittigt en een bewijs binnen de 5 dagen bezorgt.

Contactpersoon:
Ann Van Herck